Mesin Jahit Komputermatik Singer


Assalamualaikum

Semalam g survey mesin jahit lagik! Kali ni pegi Singer lak. Tanya2 org kedai n bos nye kata bole pulak buat ansuran guna debit card. Taktau nak hepi atau nak sedih. Hukhukhuk. Hepi sebab nampak hajat bakal tercapai tak lama lagikkkk :D

Tapi sedih sebab duit pon larikkk tak lama lagi. Huwaaaaaaa!!! ;(

Tapi kannnn.... Bila test2 mesin jahit tu semalam rasa nak beli tu makin membuak2! Serius! Ishhh.. Tokei tu la. Paksa org try mesin jahit die. Org takmo try tapi die suh gak. Malu sebenarnya nak try. Sbb dah lama tak pegang. Last masa kelas jahitan Baju Kurung Pesak Riau tu la. Hujung thn lepas tak silap. Huhu.

Tokei n akak kedai tu suggest beli Mesin Jahit Komputermatik Confidence - 7465



Features:

50 built-in stitches
2 one-step buttonholes
6 direct-stitch button selection
Push-button stitch selection - select your stitch easily with buttons, not dials
Auto tension - ensures stable stitch quality for every type of fabric
Vivid screen: LED - Clear, crisp display of stitch selection

Price*: RM 1,545 (WM)   RM 1,595 (EM)

Bayar ansuran sebulan dalam RM136 (12 bulan). Yang ini bezanya dengan yang lain2 adalah die punye... Ermm die punyeee... Ape ek die sebut smlm?? Quil.. Quit.. Eh ape tah. Tak ingat makcik! Alaaa, benda alah yang taruk benang bulat2 tu. Mcm kat bawah ni.


Haa yang tu la. Benda alah yang kat gambar tu kan biasa kat bawah tu. Leceh sikit la. Sebab benang selalu putus so kena betulkan baru leh jahit dgn sempurna. So kat sini sy nak bgtau yg mesin jahit model 7465 tu, benda alah nye terletak di atas. Sebaris dengan tmpt jahit. So kebarangkalian untuk putus adalah kurang. Dan senang la nak betulkan if putus. Tak payah nak bukak bagai die punya case kat bawah tu. Akak kat kedai Singer tu kata if baru nak berjinak2 dengan mesin jahit, elok benda model ni la. Senang.

Emm betul jugak tu. Tapi masalahnye design die kurang menarik. Saya minat yang lagi satu ni. Model Mesin Jahit Komputermatik Brilliance - 6180 mcm kat bawah ni 





Features:

80 built-in stitch programs: 6 styles of 1-step buttonholes, decorative stitches, and more
Optimal pre-set optimal stitch settings, fully adjustable
Push button, computerized stitch selection with LCD display
Automatic needle threader
Free arm with accessory storage
Decorative stitch tie off function
3 needle positions
Up to 6.5mm wide zigzag to create more beautiful stitches
Bright LED light
Vertical rotary hook
Complete with extension table

Price*: RM 1,395 (WM)   RM 1,445 (EM)


Features die lagi banyak la. Dan design die pun banyak. Ade 80 corak jahitan berbanding Model 7465, ade 40corak jahitan. Harga pun tak banyak beza. Murah sikit dari 7465 sebab benda alah yang kat atas bawah tu kot. Akak kat kedai yang jual tu la yang bgtau. Emm.. Sekarang ni tgh cnfius nak yang mane satu. Haa, lagi satu beza yang saya suka adalah Model 6180 ni ade meja tambahan. So kain tak senang lari la. Best tu.

Tambahan gambar dan komen yang saya amik kat blog Baisuddin Mesin Jahit untuk Mesin Jahit Komputermatik Brilliance - 6180.

tanpa meja tambahan


 


dengan meja tambahan

"Mesin Jahit Komputermatik Singer 6180 merupakan mesin jahit mudah alih yang komputermatik. Mesin ini amat sesuai untuk para pelajar dan tukang jahit kerana kepelbagaian fungsi baru yang diperkenalkan. Mesin ini dilengkapi dengan motor dan pemijak kaki elektronik yang memudahkan anda mengawal kelajuan mesin disamping memastikan anda mendapat pengalaman menjahit yang menyeronokkan. Jika anda ingin mencari mesin yang mudah dan ringkas, tetapi padat dengan fungsi yang pelbagai, mesin jahit komputermatik Singer 6180 amat sesuai untuk anda.

Antara ciri-ciri utama mesin ini adalah dilengkapi dengan 80 corak jahitan yang tersedia didalam mesin. Corak-corak ini merangkumi kepelbagaian jahitan bercorak terbaru, dan dilengkapi sehingga 6 jenis lubang butang dengan hanya 1 langkah yang mudah. Anda boleh menjahit jahitan biasa seperti jahit lurus atau jahitan zigzag, atau boleh menjahit jahitan bercorak yang boleh dipilih di hujung jari anda sahaja. Untuk menjahit jahitan bercorak, anda hanya perlu menjahit mengikut garisan lurus sahaja kerana mesin ini sendiri akan menggayakan corak yang dipilih. Mudah sahaja.

Mesin jahit komputermatik Singer 6180 menyediakan penggunaan antaramuka yang mudah guna dengan hanya sentuhan butang. Dengan menekan butang yang disediakan, anda dapat memilih corak, mengubah jarak atau saiz corak mengikut kesesuaian fabrik dan corak yang anda perlukan. Selain itu, anda juga akan mendapat lebih idea dengan menggabungkan corak ini mengikut kretiviti anda. Mesin jahit ini juga menyediakan paparan LCD yang risngkas dan mudah difahami bagi memudahkan anda melihat jenis corak yang dipilih dengan sekali imbas pandangan mata sahaja."

Copypaste blog beliau.


So sekarang saya pon taktau which one yang patut saya beli. Ermmm....


 

Comments

  1. belilah brilliance.
    berbaloi jugak tu :)
    farah pun tgh survey sewing machine, baru je belaja menjahit, so nak beli yg sesuai untuk beginners n byk corak jahitan untuk ditry, hehehe.

    ReplyDelete
  2. best kan brilliance?corak jahitan die pon byk sgt...menarik! :)

    tapi kan...saya dah beli la pulak kelmarin..bukan brilliance, bukan confidence..tapi Portable Sewing Machine 2624..saya beli yang tu sebab skoci die kat atas..so senang nak handle n betulkan if benang putus..yang brilliance tu skoci die kat bwh...tak reti sgt la nak guna..hehe ;p

    so far saya baru pakai semalam ok la..hehe..sama la kte ni..baru nak berjinak2 ngn mesin jahit..baru beginner.. :)

    ReplyDelete
  3. Sy nk beli juga ug version 6180....tahan lasak....rekomen oleh tukang servis mesin singer yg dh experience 30 thn...ada empat model yg dia suggest...klau beli kat satu kedai singer tu, dia bg 15% disc. bila beli cash...membuak buak rasa nk jahit ni...

    ReplyDelete
  4. Sy nk beli juga ug version 6180....tahan lasak....rekomen oleh tukang servis mesin singer yg dh experience 30 thn...ada empat model yg dia suggest...klau beli kat satu kedai singer tu, dia bg 15% disc. bila beli cash...membuak buak rasa nk jahit ni...

    ReplyDelete
  5. salam perkenalan....saya dah guna mesin 6180 setahun...ok la...dah beli mesin ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...sy pon dah beli..alhamdulillah dah setahun lebih sy pkai...so far alhamdulillah ok... :)

      Delete
  6. saya pn berminat ngn 6180 tu...nk tya...dia ley jht tepi tak? or langsir...sori...saya budak br belajar...hihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. jahit tepi takle la awk..hehe...mesin jahit tepi kena beli seperately...die lain..no prob..sy pon baru belajar.. ;)

      Delete
  7. Mesin janitor yang mana lebih sesuai untuk quilting? Confidence atau Brilliance? Sesiapa yang tahu tolong berikan pendant. Terima kasih.

    ReplyDelete
  8. Brilliant best tp bobbin dia selalu problem. X blh jahit tebal sikit sangkut, terus jem. Lps tue benang bawah x naik sbb dia x cangkuk benang ke atas ikut masa yg sepatutnya.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin di Avisena Women's and Children Specialist Hospital Tahun 2021 Part 1

engalaman Bersalin di Avisena Women's and Children Specialist Hospital Tahun 2021 Part 2

Ujian Kehamilan