Monday, October 24, 2011

Kelas Menjahit Baju

Last week saya attend kelas menjahit baju. Anjuran UPEN. Saje gatal2 join since takde buat ape weekend. Lagipun saya mmg minat jahit menjahit ni. UPEN jemput pengajar dari Kemuning. Cikgu Fiza Guru Besarnya. Hehe. Ok gak dorg ajar. Senang paham la. Next time leh pegi lagi. Sape2 yang minat leh tgk blog Kak Fiza @ Jalabiya House .



Day 1 : Baju Kurung Pesak Riau

blaja buat Polar utk Baju Kurung Riau

Polar Baju Kurung Riau ku :D


Cikgu Fiza..ktorg a.k.a Guru Besar ;)

cikgu tgh mengajar


saya dah nak mula potong kain..excited nye!!

terkial-kial pegang mesin jahit ;p

yeayyy...50% dh siap! ;)

Done!! Baju Kurung Pesak Riau made by Mala :D

bajunye..

kain selisih...
jual2..RM70 sepasang..ade org nk beli ke??haha

Macam tak caya je baju kat atas tu sy wat. Huhuhu. Walaupun tak cantik mane n byk cacat celanye, tapi ok la. At least ade la rupa Baju Kurung Pesak Riau. Hehehehe. Then the second day ktorg belajar buat Blouse & Kain Duyung.


Day 2 : Blouse & Kain Duyung


Polar Blouse saya :)

Polar Leher utk Blouse
kain polkadot yang saya beli kat Cikgu Fiza


ready utk memotong kain :D
bahagian leher

almost done!! :D
yeayyyy!!! Blouse comelku sudah siap!! ;)

bunga comel hasil ciptaan Cikgu Aisyah..tq Cikgu! ;)


wit Cikgu Aisyah :)

the team wit baju hasil ciptaan masing2..ngeh3..
Thanks a lot to cikgu2 yang banyak mengajar saya. InsyaAllah ilmu tu akan ku gunakan sehingga ke akhir hayatku. Huhu. Sekarang ni macam nak usha mesin jahit lak. Tangan ni cam gatal je nak menjahit. Best woo menjahit ni. Puas ati sgt2 bile dh siap. Tp baju kurung agar complicated sikit la. Sebab die ade pesak bagai. Siap dengan kain lagi. Saya lagi suka buat blouse sbb senang. Ishhh tak sabar rasanye nak menjahit lagi. :D

Fyi, kain polkadot yang saya beli tu harganye RM75 utk 4 meter.Cikgu Fiza bawak banyak sgt. Sume cantik2! Rasa nak beli sume je. If sape2 berminat leh la tgk kat website Cikgu Fiza @ Jalabiya House.

Ok, adios!



3 comments:

  1. Mala, nak request baju blouse pregnant leh?

    ReplyDelete
  2. bole2...lepas kte beli mesin jahit ye..hehehe

    ReplyDelete
  3. gud info..bleh try ni..thanks for sharing

    ReplyDelete