DELETE!!!




Assalamualaikum

Delete!!! Delete ape?? Delete folder?? Delete files?? Bukan.. Tapi DELETE perkara yang dah lepas!! Delete segala jenis kenangan, memory, kisah silam, n anything yang dah lepas. Bole tak? Susah memang susah. Tapi tak mustahil. Nothing is impossible. Yeszaaa!

Kadang2 kenangan silam tu manis. Tapi kadang2 kenangan silam tu menyakitkan hati. Memeritkan. Buatkan kita rasa kita taknak ingat. Manis tu datang sekejap je. Bila pikir punya pikir, yang manis tu akan jadi sangat2 pahit. Melupakan bukan bererti kita membenci. Tapi kita mengelak untuk membenci. Yela, if ingat then kita sakit ati n bengang then what for kita ingat kan? So better kita lupakan then lama2 perasaan tu jadi neutral je. InsyaAllah. If kita benci, bila terjumpa atau terserempak cnfrm2 la kita buat2 tak nampak kan? If let say la perasaan tu jadi natural so automatically kita akan anggap seseorang tu kawan. Bole bertegur sapa, borak n share perkembangan masing2. 

Maybe certain orang akan anggap kita ni kejam sebab nak lupakan kenangan lama. But for me, i have to do it! Seriously! Saya taknak kenangan lama tu mengganggu hubungan yang sedia ada. Sat g kang yang dikejar tak dapat, yang dikendong berciciran. So beringat2 la sebelum terlambat.

Lagi pun sebelum kita memulakan hidup baru bersama seorang insan yang bergelar suami (insyaAllah) kita kena prepare mental kita. Buang ape2 yang patut dalam kepala otak ni. Ape yang tak perlu ade kita kena buang. As a wife, tak elok kita ingatkan orang lain (lelaki) apatah lagi rindukan lelaki lain. Berdosa!! Astaghfirullahal azimm. Nau'zubillahi minzalik! Mintak jauh la sume tu. Even if perasaan rindu tu datang sekalipun, cepat2 la beristighfar dan ingat status kita sebagai seorang isteri. 

Itu la yang saya nak praktikkan sekarang ni. So far Alhamdulillah hati saya ade satu je. Iaitu pada En Tunang *wink*wink* Romantik kan saya? Hehehe. Saya juz ingatkan diri saya tentang DELETE if in case saya teringat 'mereka' yang saya kenali dulu. Kalau bole taknak ingat langsung yang saya penah kenal atau rapat dgn orang lain. Hohoho. Kamu kejam MALA! Kejam untuk mendapatkan pahala. Salah ke? As i mentioned earlier, saya taknak jadi isteri yang derhaka. Tujuan kita berkahwin adalah untuk mendapat keredhaan Allah. Redha Allah datangnya dari redha seorang suami terhadap diri kita. Itu yang saya pegang kuat selama ni. Alhamdulillah. Moga2 pegangan saya tu kuat sampai ke akhir hayat saya. 


Pandang lelaki lain disekeliling saya tanpa perasaan. Datang la lelaki hensem mane pon, saya tetap ingat yang saya dah ade tunang n of cos tunang saya lagi hensem sebab die selalu n sentiasa cuba utk membuatkan saya tersenyum n bahagia. Sayang awak! *malu* 

Except for Aaron Aziz la. For me die tetap hensem! Hahahaha. Mintak maaf ye En Tunang. Saya tak gurau je. (walaupun hakikatnya awak tau saya akan tersenyum2 tergedik2 bila awk sebut nama Aaron Aziz n akhirnya membuatkan awak merajuk!) Tapi comel awak merajuk sebab tu la saya lagi suka kat Aaron Aziz tu! Hehehehe. 

Ok, mari kita tatap gambar Aaron Aziz pujaan ku ;p






Saje taruk pic die ngan family die. Supaya tak cair sgt bila tgk die. Hehehe..

Okbai!






Comments

Popular posts from this blog

Pengalaman Bersalin di Avisena Women's and Children Specialist Hospital Tahun 2021 Part 1

engalaman Bersalin di Avisena Women's and Children Specialist Hospital Tahun 2021 Part 2

Resipi Rendang Daging Mudah dan Sedap!