Thursday, January 23, 2014

Mengidam


Assalamualaikum

Mengidam tu macam mane ek sebenarnya? Kadang kite cnfuse. Adakah bila kite teringin mkan sesuatu maknanye kite mengidam? Tapi sebelum kawin pon selalu teringin macam2. Macam takde beza je.

Kelmarin kite teringin sgt makan Beef Lasagna n Mashed Potato kat Dave's Deli. Paling dekat kat Subang Parade. Esoknye baru dapat gi sebab suami keje pagi. Yeayyyy! Thank you husband!!! :D


Hubby punya. Set Quarter Meal Chicken



Ni sume saya punya! 
Beef Lasagna + Mashed Potato + Iced Lemon Tea

Sedap gile bak hang! 

Malam tadi lak kite tengah hubby dok bege2 motor die, tetiba kite terasa nak makan ketam. 

Terus gi kat die cakap, "Abang...sayang rasa macam nak makan ketam la.."

Die jawab, "Abang dah agak dah. Abang baru pas cakap kat chip n shukran (kawan tempat keje die)"

"Cakap ape?"

"Abang kata la kat chip, 'bini saya ni suka makan ketam. Ni die belum mintak lagi. Nanti mesti die mintak'"

Hehe. Tau2 aje die ni.

Pas maghrib kitorg pon mulakan misi mencari ketam. Asalnye nak cari kat Subang je sebab hubby nak main bowling tournament kat sana. Tapi takde. Last2 kite teringat kat Shah Alam Seksyen 24 kat Kolam Pancing tu ade seafood. Patah balik sana. Sampai2 die kata ketam dah habis.

Sedih! 

Terus hubby bangun n tarik tangan kite sambil senyum kat akak kedai kata, "Takpela kak. Isteri saya mengidam ni. Nak ketam."

Akak tu pon senyum. 

Kite google, kite suggest cari kat Restoran Tasik Indah, Seksyen 14 Shah Alam. Depan Alam Sentral. Orang panggil Restoran Terapung gak.

Die tanya, "Cnfrm ade ketam ke?"

Kite pon beria google lagi. Ok, ade! Terus ckp ngan hubby, "Ade!"

Die tanya, "Kat mane?"

"Seksyen 14 la.."

Die kata, "Takpela, dah sampai sini dh."

Kite pon tgk luar, aikkk masuk highway mane lak laki kite ni.

Kite tanya nak g mane?

Die kata, "Shhh.. Dok diam2" sambil senyum.

Rupanye die nak g Tanjung Harapan. Yahooooo!! 

Terharu sgt2 tgk hubby yang penat baru balik keje n bege motor terus g sana sini carikan isteri die ketam. Masa kat subang die jalan satu2 kedai tanya ade ketam ke tak. Kite dok je dlm kete tgk die. Siyes terharu.

Bayangkan ktorg mendari ketam dari lebih kurang kul 8 lebih, last2 kul 1030 baru dapat. Fuhhh husband rasa lega sgt dpt penuhi permintaan isteri n baby ni. Alhamdulillah. Last2 bowling pon die tak dpt. Sian die. :)

Ni masa die tanya satu2 kedai ade ketam ke tak. :)

Muara Ikan Bakar, Tanjung Harapan

Tauhu Bakar

Cinta hati saya! ;)

Tomyam Ayam

Kangkung Goreng Belacan

Ketam Masak Pedas! Kite sorg abiskan semua ni. 3 ekor tau. Hubby kata die takmo. Licin!

Sotong Masak Tiga Rasa.

Total price RM62.64. Ok la. Rasanye worth it jugak.

Itu la serba sedikit tentang kisah saya mengidam. Sekian ;)

1 comment:

  1. Kak... update la blog... da lme tgu entry tbaru...

    ReplyDelete