Monday, May 14, 2012

Petaii ohh petaii....


Assalamualaikum

Semalam pagi saya ke Pasar Pagi kat Seksyen 6. Konon nye nak cari cili api, tempe, bawang sume tu la. Elok tengah nak membayar kat auntie tu, ternampak la pulak petai! Banyak pulak tu. Tengah musim la ni. Aishh time beria org cari petai tu tak jumpa la pulak. Time tak dicari berlambak pulak kau ye petai. Ni yang tetiba nak masak Sambal Tumis Udang Petai. Haa.. Sedap tak tajuk makanan tu? Terliuq kan?? Kihkihkih. So ape lagi, mula la membeli bahan2 membuat Sambal Tumis Udang Petai tu. Dan satu lagi menu wajib adalah Sambal Ikan Bilis dan Tempe. Fuhh! Itu makan hari2 pun tak jemu. Serius! Tu memang favourite saya sejak azali! 

Ok la, disebabkn tak sempat nak tulis resepi nya arini, saya upload gambar je dulu k? Sowieee.... :(

Tapi kalu tanya pakcik google, banyak je resepi yang sedap2. Saya punye sedap jugak. Sedap utk diri sendiri la.. Hahaha!


Sambal Tumis Udang Petai
Sambal Ikan Bilis dan Tempe..yang ini saya taruk petai sikit..ubah resipi biasa..

Ok jemput makan semua! (padahal dah abis) *tutup muka*

Sekian.

1 comment:

  1. Wahhh!!! nyum2 sedapnya :-)btuahnya sape y dpt mkn masakan Puteriayu (^_^)

    ReplyDelete